30
8 2019
Vykoupíme i Vaši nemovitost! Opravdu?
Potřebujete rychle prodat nemovitost. Důvodů je mnoho. Přemýšlíte, jak nejrychleji prodat a utržit peníze. Mnoho subjektů nemovitosti vykupuje. Kdy se to nevyplatí? A jak neprodělat?
Mnoho z nás, kdo jsme v minulosti nějakou nemovitost prodávali, narazilo na reklamy o výkupu nemovitostí. „Peníze ihned, na ruku, do 2 dnů, do týdne, až 120% reálné tržní hodnoty.“ U těchto pobídek by měl člověk hned zpozornit a vše si řádně promyslet.
Nikdo vám nedá víc, než za kolik to sám později prodá, protože z 99% budete jednat pouze s obchodníkem s nemovitostmi. Dokonce vám nedá ani tolik, za kolik byste reálně prodali, kdyby se jednalo o pozvolnější obchod. Musí na tom mít zisk, protože ho to živí.
Ve finále si do kupní smlouvy tyto společnosti nastaví podobná pravidla těm, které fungují u všech koupí/prodejů. Přepis na katastru nebude ze dne na den, smlouvy nebudou připraveny za 2 minuty. Jejich odhadní cena, ze které vám dají s bídou třeba 70%, bude stejně nižší než realita.
Pokud jste v situaci, kdy nemáte jinou volbu, zjistěte si alespoň informace o společnosti, či osobě, se kterou do obchodu vstupujete. Abyste nebyli bez nemovitosti i bez peněz.
Pokud přeci jen trošku času ještě máte, obraťte se na renomovaného makléře. Zjistíte, že prodejní cena nemovitosti nemusí být nižší o statisíce proto, abyste rychle prodali. Správně nastavená cena a prezentace nemovitosti vám zajistí velmi dobrý prodej, z praxe kolikrát i za vyšší prodejní cenu, než se předpokládalo. Nebylo by škoda přijít o stovky tisíc? Nehledě na fakt, že zlevnit lze vždycky. Moc levné je často podezřelé. A za radu od realitního makléře nic nedáte.
Jak tedy správně prodat co nejrychleji?
Konzultovat cenu s někým, kdo lokalitu zná, má třeba i zájemce z již realizovaných prohlídek v okolí. Makléř, který udělá vaší nemovitosti vhodnou inzerci, včetně fotek, videa, 3D skenu. Mnoho makléřů je i schopno nemovitost propagovat na různých sociálních sítích, vytvořit domu vlastní webové stránky, udělat reklamu, nemovitost upravit k prodeji a tak dále.
Každý krok při prodeji nemovitosti pečlivě zvažte, nebojte se ptát, zjišťovat, hledejte reference. Nepodceňte důležitý a poměrně drahý obchod vašeho života.
Autor
Ing. Adolf Cír
Nejspíš čekáte, že se v sekci “o mně” dozvíte, jak dlouho se realitám věnuji, kdy jsem začal a jaké mám v této oblasti úspěchy. Na tyto informace nejspíš dojde také, ale já bych rád začal něčím úplně jiným. Třeba tím, že mám rád…, baví mě… a kdyby po mně chtěli ….. tak raději uteču.
Když už bych ale měl povědět svůj příběh, určitě nezačne tím “ jak jsem se toužil stát realitním makléřem”. Začíná spíše tím, jak se po úspěšném absolvování vysoké školy rychle rozplynuly mé představy o tom, že na mě všude čekají s otevřenou náručí a nabídkou velmi dobře placeného zaměstnání. Když jsem probuzení do tvrdé reality vstřebal, nastoupil jsem do pojišťovny jako pojišťovací agent. Ačkoliv to byla práce vlastně dobrá, nebyla tak docela pro mě. Na poli životních, úrazových, majetkových a kdovíjakých pojistek jsem se prostě necítil ve své kůži. V tu chvíli nejspíš osud uznal, že už jsem dostatečně poučen, přestal jsem věřit na zázraky a jsem připraven přijmout nové příležitosti.
Jedna z mých kolegyň mi nabídla, jestli bych nechtěl zkusit práci v realitách. Brzy jsem pochopil, že svět realit je přesně to, co hledám. A tak jsem se jich od roku 2012 už nevzdal. Začátky ale nebyly zrovna růžové, nemyslete si. Začal jsem být součástí malé, lokální realitní kanceláře na Kladně. Ovšem jako přistěhovalec v novém městě, navíc úplně neznalý oboru, jsem musel čelit nejrůznějším úskalím. “VTIPNÁ PŘÍHODA VE STYLU KDYŽ PRODÁVÁTE BYT V UNHOŠŤSKÉ A JEDETE DO UNHOŠTĚ” Postupně jsem si však statečně osvojoval nejen znalost nového okresu, ale také zákonitosti obchodu s realitami.
Zásadní zvrat přišel o dva roky později. Protože se v životě nespokojím s málem, rozhodli jsme se spolu s kolegyní založit vlastní firmu zabývající se mimo jiné realitami. Hnacím motorem mého snu bylo vytvoření vlastní značky, vstoupení na trh vlastním jménem a možnost něco změnit. Změnit nejen přístup ke klientům, ale taky pohled klientů na realitní makléře. Ono totiž co si budeme povídat, pověst českého realitního trhu, realitních kanceláří i makléřů, není zrovna valná.
Však máme také v Česku, oproti jiným evropským státům, vytvořené velmi silné konkurenční prostředí. Jsem realista. Nedělám si iluze o tom, že sám změním vnímání lidí o realitních makléřích. V tomhle případě myslím, tak trochu, i na sebe. Abych měl dobrý pocit z toho, že jsem pro svého klienta odvedl tu nejlepší práci a svou odměnu si zasloužil. Věřím, že právě tenhle přístup mí klienti ocení. A třeba, možná, to bude příkladem pro ostatní realitní makléře.
Kdo ví.